23 dec. 2010

Julbord+Konsert


Igår blev det julbord med ala familia + farfar, konsert med The Real Group.
Påväg till julbordet som tar en kvart att gå till fots med från centralen visade dermometern -21 grader ute. Med enbart tunna strumpbyxor, skinnkjol, siden linne och en office jacka fryser man självklart ihjäl, har nog aldrig frusit så mycket i hela mitt liv, men antar att jag får skylla mig själv i detta fall. I år provade vi ett nytt julbords location som blev ''Kungsholmen''. Maten var helt okej, men som många vet är jag inte så förtjust i julmat, jag är den som snorpar åt mig alla äggen med skagenröra eller kaviar på, hemmagjorda köttbullar och ädelost på pepparkaka för min del. För att sedan gå direkt till efterätten där marsipan skepnader, knäck, ''våfflor'', fruktblandning, créme brule, små paj bitar och chokladtryffel tog plats i min mage. Tyvärr så blev det risigt kallt, ingen Ac eller element gick igång, det ersattes med många filtar och mycket alkohol. Sedan blev det av till konserthuset där vi såg en acapella grupp som sjöng oerhört vackert med en smak av jazz i. Fyra cd:n av The Real Group följde med hem, sedan bar det av mot varma hemmet.

Bilder kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar