25 jan. 2011

GirlsGirlsGirls




Idag hade jag  äntligen sovmorgon till klockan ett! Men vaknade klockan åtta och drog till en vän. Klockan ett skuulle klasserna mötas upp och gå på Arme museet. Väldigt inspirerande för mig! Kommer nog gå dit igen, hann inte se allt jag ville. Sedan skulle vi till  Skansens Klädkammare där vi tog en  närmare titt på gamla kläder, ända från 1800 talet och  uppåt. Allt från korsetter, underkjolar, mäns klädsel, ja allt allt! Fick även gå in  i deras ''orginal rummet'' där de hade de orginal delarna från folk som har skänkt uråldriga plagg. Extremt bra besök för min inspo. Dock  blev jag väldigt trött och frös för att dem skulle hålla kläderna välbevarade. Vill egentligen gå lägga mig nu men då skulle jag bara vakna på natten och inte kunnde somna om. /Trötter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar